Припремни разред • 7-8 година старости Први разред основне музичке школе • за инструменте: клавир, хармоника, гитара, виолина, виолончело, флаута, кларинет, труба и саксофон може да се упише ученик од 9 година • за инструмент контрабас може да се упише ученик од 11 година Соло певање • за женске гласове може да се упише ученик од 13 година и старији • за мушке гласове ученик од 16 година и старији. Пријемни испит, за основну школу, састоји се од одређених компонената музикалности, а чине га: ♫ СЛУХ (певање једне дечје песме по избору детета), ♫ МЕМОРИЈА ( репродуковање певањем тонова и краћих мелодијских мотива, које наставник свира на клавиру), ♫ РИТАМ (репродуковање куцањем краћих ритмичких мотива). | Зашто је добро бавити се музиком? Као део опште културе, упознавање класичне музике је прилика да се деца сретну са музиком која најчешће није заступљена у масовним медијима. Упознавање и бављење класичном музиком, између осталог, учи нас да квалитетно организујемо своје слободно време.
Зашто је бављење музиком важно за дете?
Музика може имати велики значај у развоју личности детета. Развијањем музичких способности, код детета се развија низ посебних способности, које могу бити од вишеструког значаја како у детињству, тако и касније током живота. Развојем слуха, вида, интелигенције, пажње, моторике, вербалног изражавања, способности читања, учења страних језика, математичке и креативне способности, као и социјалне прилагодљивости, емотивно-естетски живот детета у многоме се може обогатити.
Утицај музике на учење Резултати до којих су дошли научници јасно говоре у прилог значаја музике за музички и општи развој детета. Пожељно је да родитељи од најранијих дана обезбеде својој деци музички подстицајну средину са искуствима која ће позитивно утицати на развој њихове способности мишљења. Испитивање у вези музике на развој детета Психолози Шо (Shaw) и Рошерова (Raucher) доказали су да је музика од велике користи у процесу образовања и развоја мозга. Слушањем класичне музике побољшавају се памћење и концентрација, а учење свирања неког инструмента показује да се увећава спацијално (просторно) расуђивање, координација покрета и расподела пажње. Класична музика побољшава меморију, креативност, продуктивност и повећава мождану активност. |