Ко може да упише припреми разред ОМШ?

поставио/ла Јелица Стевановић 08.04.2021. 15:13

Припремни разред

          • 7-8 година старости


Први разред основне музичке школе


         •  за инструменте:  клавир, хармоника, гитара, виолина, виолончело, флаута, кларинет, труба и саксофон може да се упише ученик од 9 година

         •  за инструмент  контрабас може да се упише ученик од 11 година

Соло певање


        •   за женске гласове може да се упише ученик од  13 година и старији 

        •   за мушке гласове ученик од 16 година и старији.

Пријемни испит, за основну школу, састоји се од одређених  компонената музикалности, а чине га:

  СЛУХ (певање једне дечје песме по избору детета),

  МЕМОРИЈА ( репродуковање певањем тонова и краћих мелодијских мотива, које наставник свира на клавиру),

  РИТАМ (репродуковање куцањем краћих ритмичких мотива).

Зашто је добро бавити се музиком?

Као део опште културе, упознавање класичне музике је прилика да се деца сретну са музиком која најчешће није заступљена у масовним медијима. Упознавање и бављење класичном музиком, између осталог, учи нас да квалитетно организујемо своје слободно време.

 

Зашто је бављење музиком важно за дете?

 

Музика може имати велики значај у развоју личности детета.

Развијањем музичких способности, код детета се развија низ посебних способности, које могу бити од вишеструког значаја како у детињству, тако и касније током живота.

Развојем слуха, вида, интелигенције, пажње, моторике, вербалног изражавања, способности читања, учења страних језика, математичке и креативне способности, као и социјалне прилагодљивости, емотивно-естетски живот детета у многоме се може обогатити.

 

Утицај музике на учење

Резултати до којих су дошли научници јасно говоре у прилог значаја музике за музички и општи развој детета. Пожељно је да родитељи од најранијих дана обезбеде својој деци музички подстицајну средину са искуствима која ће позитивно утицати на развој њихове способности мишљења.

Испитивање у вези музике на развој детета

Психолози Шо (Shaw) и Рошерова (Raucher) доказали су да је музика од велике користи у процесу образовања и развоја мозга. Слушањем класичне музике побољшавају се памћење и концентрација, а учење свирања неког инструмента показује да се увећава спацијално (просторно) расуђивање, координација покрета и расподела пажње.

Класична музика побољшава меморију, креативност, продуктивност и повећава мождану активност.

Comments